Egy olyan kutatási témában, ami elüt a szokványos katonai repülők fejlesztésétől (jelenlegi honlap objektumai), érdekes kérdésfelvetés, hogy műveleti területen hogyan is vethetők be, de már magának a kifejlesztésnek a nemzetközi érintettséget is jelenthető megoldása is egy-egy kísérleti - fejlesztésnél igen sarkalatos probléma pl. D-energiás hajtóművel rendelkező objektum tesztje mivel a légtérben a kifejlesztésnél a nagyon nagy távolságok pillanatnyi megtétele lesz látható nem szokványos légi megjelenés mellett.
A pilóta nélküli kialakítások az elsődlegesek a burkolati hajtóműves repülőeszközöknél a kifejlesztések végett.
Tervezésre kerülő pilóta nélküli légijárművek melyeknek részletezettebb leírása a linkek alatt megtalálhatók rövidesen (folyamatos feltöltés alatt vannak jelenleg):
I. fejlesztések: szokványos légijárművek indokolt fejlesztési kialakításokkal a szokványos technológiai feltételek mellett
II. fejlesztések: mind légijárműként mind haditechnikai szempontokat figyelembe véve elüt az előzőtől (I.) és a haditechnikai fejlesztések elsősorban légtér és főként univerzumban jelenlevő anomáliák célzott megoldását szolgálják a kétirányusított hajtóművek révén
Talán nagyon elvonatkoztatok egyesek számára, hogy felvetem a II. fejlesztési csoportba tartozó légijárművek lassan időszerű tényleges és reális megjelenését "mint idegen objektumok" avval párhuzamban hogy mi is elkezdjük kifejleszteni őket.
Mivel törvényszerűségeket takar a technológiai fejlődésünk azaz fokozatos (ezt bírjuk csak ki tudati, fizikai és felhasználási valamint alkalmazhatósági szinten) ezért úgy gondolom oka lehetett a jelenlegi alacsony fejlettségi szintünknek légijármű területen, hogy még idegen eredetű technológiával testközelből nem találkozhattunk. A következő probléma, hogy egy fejlettebb technológiával rendelkező kézen fogható légijárműhöz mit is szol nemzetközileg a légierő.
A fent szereplő pilóta nélküli légijárművek műveleti területi alkalmazásának előnyei általánosítva:
- nem igényelnek üzemanyag szállítást és tárolást (részfolyamat üzemhez és indításhoz szükséges készlet kell esetleg)
- burkolati hajtómű rendszerek által nagyobb manőverező képesség
- nagyobb sebesség
- a kétirányusított hajtómű által új védekezési és támadási képesség
- bizonyos típusoknál teljesen váratlan megjelenés a légtérben, amit nem lehet előre jelezni a jelenlegi rendelkezésre álló erre a célra üzembe helyezett eszközökkel
- bevetési gyorsaság növelése
- felderítő eszközként a műveletek nagyobb hányadú biztonságának és sikerességének elérése
Nem háborús katonai művelet során:
Békés műveleti tevékenységnek számító átvitt értelmű nemzetközi fejlesztési együttműködések: ezalatt azt értem, hogy Magyarország azzal a nemzettel amellyel a pilóta nélküli légijármű fejlesztéseket közösen végre tudja hajtani mind elméleti mind gyakorlati oldalon, szövetségesnek számít, mellyel hazánk nemzetvédelmi helyzetét erősíteni tudjuk a jelenlegi kilátástalannak tűnő helyzetben is. Miért látom kilátástalannak? Mivel a magyarok java része minimálbéren él vagy az alatt szinte teljesen ellehetetlenítve ami által a fiziológiás szükségleteiket se tudják biztosítani és az emberi méltóságukba belegázolva élik kiszolgáltatottan a napjaikat felér egy csendes háború általi elnyomással, ahol a másodlagos eszköz azaz a fegyver maga a stressz ami végez az emberekkel lőszer helyett.
Háborús katonai műveletek során:
Légi műveletek közül:
Aktív légvédelem
Általános védelmi légi szembenállási műveleti lehetőségek egy új felbontásban:
I. Pilóta nélküli légijármű és vadászgép esetén:
a.) lokális behatás egy támadó jellegű célpont esetén
- vadászgépnél:
*fegyverzet leblokkolása
*humán befolyásolás
*műszaki átkonvertálás
*megsemmisítés
- pilóta nélküli repülőjármű:
*fegyverzet leblokkolása
*műszaki átkonvertálás
*megsemmisítés
b.) lokális behatás kötelékben lévő támadó jellegű célpontok esetén
- vadászgépnél:
*fegyverzet leblokkolása
*humán befolyásolás
*műszaki átkonvertálás
*megsemmisítés
- pilóta nélküli repülőjármű:
*fegyverzet leblokkolása
*műszaki átkonvertálás
*megsemmisítés
II. Térfegyver esetén (még nem létezik elviekben)
-
III. Centralizált fegyverek esetén: ( pl. rakéta, lézer)
-
Addig amíg a szokványos légvédelem esetén az aktív légvédelemhez hozzátartozik a /C4ISR rendszerek (Command, Control, Communications, Computers, Intelligence, Surveillance, Reconnaissance), melyek tartalmazzák a korai riasztó- és megfigyelőrendszereket, amik a különböző érzékelők, műholdak, radarok és azonosító rendszerek kombinációját alkalmazzák/ addig az általam szemléltetett légijárművek segédletéhez vagy kiegészítés képen a látottak alapján külső felderítő egység nem csatlakozik hanem az űrjárművek működési sajátosságai hordozzák magukban ezeket a képességeket is komplex rendszerként.
Az aktív légvédelem kiterjedés szerinti biztosítását az elsődleges problémakezeléssel oldja meg az új légijárműves alkalmazás, ami azonnali célzott elhárítást biztosít a haditechnikai műszaki erőfölény által.
Ennek leírása a 7 alkalmazás alapján a kétirányusított hajtóművekkel és járulékos sajátosságaik kapcsán a felderítésben lévő funkciójukkal: (közvetlen és közvetett burkolat és légtér kapcsolat)
- Körzet- vagy területvédelem
- Pontvédelem
- Önvédelem
- Légi objektumok védelme
Passzív légvédelem a fejlesztett légijárművekre nézve:
A technikai sajátosságokból fakadó előnyök által a passzív légvédelem is jelen van. Formái:
- elterelést biztosító manőverek (tér-idő ugrás v. R. biztosítása.. stb.)
- külső felépítmény rakéta stb. elterelést végző kialakítása közvetlen...stb.
- közvetett EPR rendszerbeli...stb.
Ha egyéb objektumra vetítjük ki megint az elsődleges elhárítás szerepe a fajsúlyos.
***
Folyt. köv.