III. Korszerű szenzorok illetve az azok által szolgáltatott információk feldolgozása, valamint ezek haditechnikai alkalmazási lehetőségei
( A Katonai Műszaki Doktori Iskola kutatási területenként meghirdetett kutatási téma)
BEVEZETŐ ELEMZÉS
Az első két katonai kutatási anyag nem lenne életszerű (I. Pilóta nélküli légijárművek tervezése és azok műveleti területi alkalmazása valamint II. Repülőfedélzeti fegyvertechnikai eszközök modernizációs lehetőségei ) , ha magát az adott lehetőséget nem kezdenénk el boncolgatni, hogy mivel is kivitelezhető a H1200-ás pilóta nélküli légijárműveken működési szinten a haditechnikai előny szabályozása.
I. Saját típuson belüli H1200 szenzorok kifejlesztése (védett)
II. Térérzékelésre kifejlesztett szenzorok
Mind a két esetben alap és alkalmazott kutatás szükséges a prototípusokhoz. Az alábbi szemléltetés elvi megközelítés és az eddigi tértechnológiai kutatásokból lett a konzekvencia levonva.
II. Térérzékelésre kifejlesztett szenzor amit a következő cél elérésére alkalmazhatunk: Pilóta nélküli légijármű H1200 "navigációs" rendszere: jelen pillanatban ami különbséget látok a jelenlegi és a H1200-sok között ( a manőverező képességet most kihagyva), hogy nem csak a repülőeszköz pillanatnyi mozgásállapota kerül analizálásra (a jelenlegi technikával nézve pl. giroszkópok, gyorsulásmérők, elektronikus iránytű, GPS, ultrahangos magasságmérő, barometrikus magasság- és szélsebességmérő stb.) hanem előre vetítik meghatározott távolságok szerint több 3D-s négyzetfelbontásban (6-8 db) lokalizációs pontonként az új paramétereket is a saját repülőeszközre nézve, amivel előre lehet dolgozni mind felderítést ( van kiegészítési technika) mind hajtóművet mind haditechnikát illetően. Ebben az előre történő analizációs mechanizmusban ha valamelyik 3D négyzetben valamiféle új helyzet vagy objektum szerepel az abban a négyzetben lévő pillanatnyi saját mozgásállapot viszonyokat is összevetik azzal. Úgy gondolom erre írdatlan nagy sebességnél v. fénysebességnél v. dimenzióváltásnál van szükség. A 3D négyzetek fedélzeti elektronikai ábrázolása fedélzeti számítógépen szintén sajátságosan kerül megjelenítésre. Erről most csak annyit írnék hogy teljes légtér v. univerzum lefedettség van a H1200-ások körül, ami érthetően kerül ábrázolásra.
Haditechnikai oldalról nézve jövőbeni helyzetszámítás végezhető el az adott célponthoz viszonyított meghatározott koordinátában lévő pilóta nélküli légijármű behatásához.
(Magyarázat: elviekben a jelenlegi technológiával rendelkező vadászgép még semmit nem észlel, de a H1200-ás navigációs fejlesztése által már be van mérve és a haditechnikai összegzés elemzése is elkészül két jövőbeni találkozási pont elérésére, amit a nagy precizitású és új kiértékelések végett előre kalkulálni lehet."H1200-sok alatt" a több típusban megjelenő hasonló jellegű technológiákra utalok. Pl. fénysebesség mellett a jövőbeni viszonyok navigációs számításai nélkülözhetetlenek véleményem szerint ami itt több lépcsős előrejelzést jelent. )
***
Folyt. köv.