HIPERSZONIKUS BURKOLATI HAJTÓMŰVEK

CÉL A KONKRÉT FEJESZTÉSEK SZEMLÉLTETÉSE EGY ÚJ TÍPUSÚ TERVEZÉS ELINDÍTÁSA ÉRDEKÉBEN KIEMELVE A HIPERSZONIKUS REPÜLŐESZKÖZÖK FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEIT

Általános hajtómű jellemzők energia visszaforgatásos és térenergia felvételi típusoknál

Vázlat:

Burkolati hajtómű általános leírása: szárny nélküli légijármű külső részén  beépítetten helyet foglaló hajtómű rendszer, melynek több típusa is felelhető. A *b.hajtómű egy-egy rendszereleme egy önállóan is működtethető hajtómű kiképzést foglal magában.

 

Mivel az objektumokon (fő típusbesorolás H1200-ás légijárművek) szárnyak nincsenek kiképezve, ezért aerodinamikai szempontból légtérben más hatásmechanizmus váltja ki a repülés ezen fenntartható sajátosságait. Mivel a burkolat egyben a hajtómű ezért nagyobb energia kivitellel egyensúlyozhatók a légtérben ezen funkciók. Az előnye, hogy az így kialakított burkolati hajtómű képes a tolóerő irányának valamint a  gyors-és változó sebességű tolóerő irányváltoztatásának létrehozására.

A tolóerő irányváltoztatását a burkolati hajtómű rendszerintegrációja teszi lehetővé. A rendszerintegráció megfelelő szabályozása által változtathatjuk a szögeket manőverezésnél. A szögek precízebb kialakítására manőverezésnél a *b.hajtómű változtatható energia áramlástani sebességének (*egységenként) végrehajtása is hozzájárul.

 

a.) energia bevitel hajtómű részére

b.) energia visszaforgatás hajtómű részére 

c.)energia kibocsájtás haditechnikai és egyéb sebességnövelési szögváltoztatási technikáknál

 

Az alábbi felsorolás is mutatja, hogy a hajtómű vezérlés igen összetett feladatot jelent. A fő mechanizmusoknak a., b., c., összeegyeztetése jelen idejű folyamatban, valamint az előirányzott jövőbeni mechanizmus kialakítása az új navigációs-haditechnikai viszonyok figyelembevételével mind a vezérlés pillanatnyi funkciójához tartoznak.

Vezérlés ütemezése:

Hajtómű-vezérlés a.) és tolóerő-vektor b.):

- a.) része: Vezérlés külső funkciójában megjelenő sematikus rajzai:

- b.) része: Szög elemzés a precizitás kialakítási képesség  szemszögéből:

 

Szenzor funkciók:

B.hajtómű energia felvétele:

B.hajtómű energia visszaforgatása:

B.hajtómű energia dinamikai viszonyai kibocsájtást nézve:

          - célzott előreirányzott kibocsájtási mechanizmus:

 

Energia felvételi rendszer és az energia leadás összeegyeztethetősége:

B.hajtómű hőtani sajátosságai a fedélzeti rendszerek védelme érdekében:

Légijármű közvetlen közelében létrejövő energiadinamikai viszonyok:

Konfigurációs áramlástan befolyásolása (légtérben és kozmoszban egyaránt nem levegőre vonatkoztatva) az energiadinamikai sajátosságok felhasználása a burkolati hajtómű specifikus kialakításával, a sebességnövelésre és az energiaveszteség csökkentésére:

Hajtómű anyagok és szerkezetek ugyan azon felépítésben az 1 db burkolati sajátosságokkal felruházott légijárműveknél (ami a hajtómű) megegyezik  a külső szerkezeti anyaggal ami (energetikai anyagszerkezeti ötvözés hatásmechanizmus szerinti felbontásban): 

Energiakeltés- és tárolás:

 

 

Folyt. köv.

 

*b.hajtómű - burkolati hajtómű

*egységenként - burkolati hajtómű rendszeréből kiemelt 1db önállóan is  működtethető hajtómű

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 31
Tegnapi: 16
Heti: 104
Havi: 668
Össz.: 88 456

Látogatottság növelés
Oldal: Általános hajtómű jellemzők energia visszaforgatásos és térenergia felvételi típusoknál
HIPERSZONIKUS BURKOLATI HAJTÓMŰVEK - © 2008 - 2024 - burkolatihajtomu.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »