Általános hajtómű jellemzők energia visszaforgatásos és térenergia felvételi típusoknál
Vázlat:
Burkolati hajtómű általános leírása: szárny nélküli légijármű külső részén beépítetten helyet foglaló hajtómű rendszer, melynek több típusa is felelhető. A *b.hajtómű egy-egy rendszereleme egy önállóan is működtethető hajtómű kiképzést foglal magában.
Mivel az objektumokon (fő típusbesorolás H1200-ás légijárművek) szárnyak nincsenek kiképezve, ezért aerodinamikai szempontból légtérben más hatásmechanizmus váltja ki a repülés ezen fenntartható sajátosságait. Mivel a burkolat egyben a hajtómű ezért nagyobb energia kivitellel egyensúlyozhatók a légtérben ezen funkciók. Az előnye, hogy az így kialakított burkolati hajtómű képes a tolóerő irányának valamint a gyors-és változó sebességű tolóerő irányváltoztatásának létrehozására.
A tolóerő irányváltoztatását a burkolati hajtómű rendszerintegrációja teszi lehetővé. A rendszerintegráció megfelelő szabályozása által változtathatjuk a szögeket manőverezésnél. A szögek precízebb kialakítására manőverezésnél a *b.hajtómű változtatható energia áramlástani sebességének (*egységenként) végrehajtása is hozzájárul.
a.) energia bevitel hajtómű részére
b.) energia visszaforgatás hajtómű részére
c.)energia kibocsájtás haditechnikai és egyéb sebességnövelési szögváltoztatási technikáknál
Az alábbi felsorolás is mutatja, hogy a hajtómű vezérlés igen összetett feladatot jelent. A fő mechanizmusoknak a., b., c., összeegyeztetése jelen idejű folyamatban, valamint az előirányzott jövőbeni mechanizmus kialakítása az új navigációs-haditechnikai viszonyok figyelembevételével mind a vezérlés pillanatnyi funkciójához tartoznak.
Vezérlés ütemezése:
Hajtómű-vezérlés a.) és tolóerő-vektor b.):
- a.) része: Vezérlés külső funkciójában megjelenő sematikus rajzai:
- b.) része: Szög elemzés a precizitás kialakítási képesség szemszögéből:
Szenzor funkciók:
B.hajtómű energia felvétele:
B.hajtómű energia visszaforgatása:
B.hajtómű energia dinamikai viszonyai kibocsájtást nézve:
- célzott előreirányzott kibocsájtási mechanizmus:
Energia felvételi rendszer és az energia leadás összeegyeztethetősége:
B.hajtómű hőtani sajátosságai a fedélzeti rendszerek védelme érdekében:
Légijármű közvetlen közelében létrejövő energiadinamikai viszonyok:
Konfigurációs áramlástan befolyásolása (légtérben és kozmoszban egyaránt nem levegőre vonatkoztatva) az energiadinamikai sajátosságok felhasználása a burkolati hajtómű specifikus kialakításával, a sebességnövelésre és az energiaveszteség csökkentésére:
Hajtómű anyagok és szerkezetek ugyan azon felépítésben az 1 db burkolati sajátosságokkal felruházott légijárműveknél (ami a hajtómű) megegyezik a külső szerkezeti anyaggal ami (energetikai anyagszerkezeti ötvözés hatásmechanizmus szerinti felbontásban):
Energiakeltés- és tárolás:
Folyt. köv.
*b.hajtómű - burkolati hajtómű
*egységenként - burkolati hajtómű rendszeréből kiemelt 1db önállóan is működtethető hajtómű